ساخت سوله با قوطی

ساخت سوله با قوطی اصطلاحی است که برای سازه هایی با ساختار پروفیل یا همان سوله خرپایی به کار گرفته شده.

سوله ها به سه روش ساخته می شوند که از این سه روش دو نوع آن ها بسیار مورد استفاده زیادی قرار گرفته است که یکی از آن ها سوله تیر ورقی است و به نام سوله سنگین هم شناخته شده است  و متریال مصرفی آن ورق های فوادی است و دیگری ساخت سوله با قوطی یا پروفیل می باشد که با اسامی متفاوتی از آن نام برده می شود که در ادامه نام می بریم :

  1. ساخت سوله با قوطی
  2. ساخت سوله سبک
  3. ساخت سوله فضایی یا فضا کار
  4. ساخت سوله hss
  5. ساخت سوله خرپا یا ساخت سوله خرپای

اگر مقاله انواع سوله را در سایت ما مطالعه کرده باشید متوجه مطالبی که در بالا گفتیم می شوید و اطلاعات خوبی درباره سوله کسب می کنید.

ساخت سوله با قوطی

ساخت سوله با قوطی

سوله هایی که نام برده شده همه طراحی و ساخت یکسانی دارند ولی از نظر شکل و ظاهر با یک دیگر متفاوت می باشند مثلا ممکن است که یک سازنده برای ساخت سوله با قوطی  یا پروفیل از لوله استفاده کرده باشد و اگر غیر از این باشد نتیجه مطلوبی دریافت نمی شود و کیفیت کار پایین می آید.

روش ساخت  و مصالح این سوله ها ( ساخت سوله با قوطی یا لوله) با یک دیگر بسیار متفاوت می باشد و از آن ها در ساختار سوله های خرپایی یا hss استفاده نمی شود ولی تفاوت هایی هم با هم دارند که اگر بخواهیم مثال بزنیم، برای ساخت سوله هایی که از لوله استفاده می شود همه برش ها به وسیله دستگاهی به نام cnc  برش داده می شوند در حالتی که در ساخت سوله با پروفیل دیگر ضرورتی ندارد که حتما با cnc برش داده شود.
نحوه ساخت سوله با متریال مصرفی پروفیل در شرکت ما  به شکل سازه فضایی طراحی می شود که نکته مهم این است که در اجرای این سوله از پروفیل های استاندار استفاده می شود که تمامی آن ها از شرکت معتبر جهان پروفیل تهیه شده است.

ساخت سوله با پروفیل

همانطور که در بالا به آن اشاره کردم ساخت سوله با پروفیل  همان ساخت سوله با قوطی است. محدودیتی که در ساخت سوله با لوله وجود دارد در ساخت سوله با پروفیل وجود ندارد و همین امر موجب شده تا بهترین گزینه ها را در اختیار داشته باشد.
توضیح دادیم این روش ساخت همان سوله های خرپایی هستند که این نوع سوله ها بسیار سبک می باشند و این سبک بودن دلیل بر ضعیف بودن آن ندارد و همین امر باعث شده هزینه آن نسبت به سوله های دیگر کمتر باشد و امروزه جزو مقرون به صرفه ترین سوله ها محسوب می شود از این جهت که این نوع سوله ها از نظر ابعاد دهانه هیج گونه محدودیتی ندارند و می توان گفت تا دهانه ۱۰۰ متر را هم می توان روی سوله خرپایی بدون ستون گذاشتن ستون های میانی اجرا کرد.
و در آخر باید گفت که برای ساخت سوله با پروفیل باید از پروفیلی با کیفیت بالا استفاده شود و شرکت ما این نکته را به خوبی رعایت کرده تا همیشه مورد رضایت مشتری ها قرار گیرد.

کاربری سوله سبک - ساخت سوله با قوطی

کاربری سوله سبک

مزایا و ویژگی های سوله خرپایی بسیار زیاد می باشد برای اطلاع بیشتر از این ویژگی ها و نحوی ساخت این نوع سوله وارد لینکی که گذاشته شده است شوید.

ساخت سوله با قوطی hss

ساخت سوله با قوطی hss  همان ساخت سوله با قوطی می باشد و تفاوت چندانی در ساخت آن نسبت به سوله سبک دیده نمی شود و تنها تفاوت آن ها در اسمشان است. در سوله های hss بجای استفاده بی رویه از فولاد و متریال مصرفی سعی کردن از هوش و مهندسی پیچیده تری استفاده کنند و نتیجه کار بسیار مطلوب بود و هزینه سازه hss، سوله سبک نسبت به دیگر سازه ها کمتر تر و هم از نظر مهندسی، هم از نظر کاربردی، و هم از نظر مقاومت تفاوت چشم گیری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست