اجزای تشکیل دهنده سوله

اجزای تشکیل دهنده سوله با توجه به استاندارد ها و اصول سوله سازی تشکیل می شود. اسکلت فلزی نامی است که برای توصیف جنس مواد تشکیل دهنده ی سازه به کار می رود، این اجزا شامل قطعه هایی هستند که در ساخت سوله به کار می روند. تمام این اجزای تشکیل شده به وسیله ی پیچ و مهره به یک دیگر مونتاژ و دمونتاژ می شوند و این عمل سرعت نصب را بالا می برد و علاوه بر آن نتیجه کار، سازه ای با کیفیتی بالا می باشد. در ادامه درباره اجزای تشکیل دهنده ی سازه بیشتر توضیح خواهیم داد.

اسکلت فلزی - اجزای تشکیل دهنده اسکلت فلزی

اسکلت فلزی

قیمت اجزای تشکیل دهنده اسکلت فلزی

قیمت اجزای تشکیل دهنده سوله به گونه ای است که برای سوله با نوع های مختلف و همچنین مواردی که در آن ها به کار می رود که روی قیمت تاثیر دارد با یک دیگر متفاوت می باشد.

اسکلت های های فلزی به کار رفته در سوله ها قیمت های مختلفی دارند و این قیمت ها با توجه به متریال مصرفی بررسی می شوند خوب است بدانید که سوله های تیر ورقی به دلیل سنگین بودن وزن آن ها در دهانه های بزرگ نیاز به ستون میانی دارد و همین باعث می شود که هزینه ی اضافه تری برای آن شود در صورتی که سوله های خرپایی را می توان در دهانه های بالا بدون ستون میانی ساخت به همین دلیل سوله های خرپایی از هزینه ی مقرون به صرفه تری برخوردار هستند.

نوع اجزای تشکیل دهنده سوله

نوع اجزای تشکیل دهنده سوله به دلیل تفاوت در ساخت سوله ها با یک دیگر فرق می کند مثلا در سوله های خرپایی نوع و جنس اسکلتی که در آن ها به کار رفته است با سوله های تیر ورق و سوله های  یو بی ام فرق دارد. جنس اسکلت سوله های خرپایی از متریالی از مقطع پروفیل می باشد، در این سوله ها به دلیل طراحی های پیشرفته ای که شده از متریالی مثل فولاد و آهن استفاده نشده است و بجای آن از پروفیل استفاده شده که هم مقاومت و استحکام سوله را زیاد کرده و هم این نوع سوله ها وزن کمتری نسبت به دیگر سوله ها دارند و خوب است بدانید که هرچه وزن کمتری داشته باشد قیمت آن کمتر است.
هرچه اجزا و قطعات به کار رفته در ساخت سوله از متریال با کیفیتی باشد به مقاومت و استحکام سوله می افزاید و می توانید از آن سوله در در کاربری های مختلف با خیال راحت استفاده کنید.

اجزای تشکیل دهنده سوله

اجزای تشکیل دهنده سوله

اسکلت های فلزی شامل مزیت هایی هم می باشند، که در ادامه از آن ها نام میبریم

ــ مقرون به صرفه بودن: اسکلت های فلزی از مقاومت زیادی برخوردار هستند به همین دلیل زمانی که در سازه ای از این اسکلت ها استفاده شود برای مقاومت بیشتر آن از متریال دیگری استفاده نمی شود و همین امر باعث می شود که هزینه ی جداگانه ای برای آن نشود و باعث مقرون به صرف بودن آن می شود.

ــ انعطاف پذیر بودن: در بسیاری از کاربری ها بعد از مدتی به دلیل گسترده کردن کار خود یا استفاده از ابزار آلات بیشتر در سوله تصمیم تصمیم بر بزرگ کردن ارتفاع سوله خود می گیرند که این کار را روی سیستم های قالب سازی نمی توان انجام داد ولی اگر از اسکلت های فلزی استفاده شود به راحتی این کار انجام میگیرد آن هم با هزینه ای مقرون به صرفه.

ــ نصب سریع: در اجزای تشکیل دهنده اسکلت فلزی، این اجزا بیشتر در کارخانه ها و کارگاه های مربوطه ساخته می شوند و بعد به محل مورد نظر ارسال می شوند و با استفاده از پیچ و مهره به یک دیگر مونتاژ می شوند، از ویژگی های مثبت این اجزا این است که به راحتی از یک دیگر جدا می شوند و قابلیت جایجایی دارند به هم دلیل نصب خیلی سریع صورت می گیرد.

ــ مقاومت متعادل مصالح: مقاومت متعادل مصالح به زبان ساده تر همان ظرفیت تحمل مصالح می باشد. باید در ابتدای کار از متریالی که قرار است در ساخت از آن ها استفاده شد باید مورد بررسی قرار گیرد که این متریال تا چه حد توانایی تحمل فشار بار های احتمالی را دارد مثل بار برف و بار باد و طوفان هایی که صورت می گیرد.

نوع سوله

سوله های در نوع های متفاوتی ساخته می شوند و هر یک اجزای تشکیل دهنده سوله متفاوتی دارند که از ان ها نام می بریم.
سوله های خرپایی که نام های دیگری هم دارند مثل ( سوله سبک، سوله مدرن)
سوله تیرورقی ( سوله سنگین، سوله سنتی)
سوله های یو بی ام
که از سوله ای خرپایی در کاربری های مختلفی استفاده می شود مثل( سوله های گاوداری و گوسفندی، سوله با دهانه بزرگ، ساخت سوله با قوطی و ……..)

کاربری سوله سبک

کاربری سوله سبک

 

بهترین روش سوله در اجزای تشکیل دهنده سوله 

پیشنهاد سوله کو برای سوله سازی سوله های خرپایی می باشد، این سوله ها به دلیل مزیت های فراوانی که دارند امروزه مورد تایید بسیاری قرار گرفته است. این سوله از طول عمر بالایی برخوردار است آن هم به دلیل شیوه درست ساخت آن است.
سوله های سبک قابلیت جابجایی دارند زیرا اجزای آن مونتاژ می شود و به یکدیگر جوش نمی خورند و هزینه ساخت آن در طول دهانه بزرگ مقرون به صرفه است. این نوع سوله از ویژگی های زیادی برخوردار است که نمی شود در این مقاله گنجاند، برای اطلاعات بیشتر وارد لینک سوله سبک شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست