تجهیزات سوله سازی

تجهیزات سوله سازی امروزه بسیار متفاوت می باشد، با پیشرفت علم و تکنولوژی تجهیزاتی که برای سوله استفاده می شود هم تغییر می کند و از ابزار آلات مجهز و پیشرفته ای برای ساخت آن ها استفاده می شود که سازه ای فوق العاده مستحکم با مقاومت بالا ساخته شود که در سوله های قدیمی از این ابزار استفاده نشده و به همین دلیل امروزه همه به دنبال سوله های نوین و مدرن می باشند. طراحی سوله های مدرن نیز با سوله های قدیمی تر متفاوت می باشد که در ادامه درباره آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

سوله ها انواع مختلفی دارند که در ادامه نام برده می شود
سوله خرپایی
سوله تیرورقی
سوله یو بی ام

تجهیزات سوله سازی برای هر نوع سوله که نام برده ایم متفاوت است زیرا طراحی هریک با دیگری فرق دارد. سوله های تیر ورقی سوله هایی هستند که از زمان قدیم وجود داشته اند و روش غلطی که در این سوله ها به کار گرفته شده استفاده بیش از اندازه و بی مورد از تجهیزات ساخت برای بالا بردن کیفیت سوله  است و از طراحی پیچیده ای برخوردار نیستند در صورتی که سوله های خرپایی همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم سازه های هستند که در طراحی آن از نرم افزار های پیچیده و پیشرفته ای استفاده شده و سازه ای را تشکیل می دهد که ازمقدار تجهیزات استانداردی برای ساخت سوله استفاده کرده  و این ویژگی منحصر به فرد این نوع سوله می باشد که هم از کیفیت بالایی برخردار است و هم هزینه ی مقرون به صرفه ای نسبت به دیگر سازه ها دارد.

سوله خرپایی - تجهیزات سوله سازی

سوله خرپایی

تجهیزات ساخت سوله

سوله ها از اجزای متفاوتی تشکیل می شوند که صلی ترین تجهیزات ساخت سوله به شکل زیر است:

قاب اصلی: قاب اصلی در اجزای سوله مهم ترین انها است و از ستون و تیر تشکیل شده که نقش موثری و مهمی در استحکام و کیفیت سوله اجرا می کند این قاب های اصلی که شامل تمامی تیر ها و ستون ها می باشد در کارخانه ها و کارگاه های مربوطه ساخته می شوند، همه ی این اجزا به یک دیگر جوش داده می شوند و قاب اصلی سوله مورد نظر را تشکیل می دهند.

وال پست: وال پست ها اجزایی هستند که در جهت عرض سوله تعبیه می شوند و درب هایی که برای سوله نصب می شود توسط این وال پست ها صور میگیرد ، وال پست ها در قسمت دهانه سوله و انتهای سوله نصب می شوند، درب های سوله به این وال پست ها نصب میشوند

استرات: استرات ها جزو اجزایی هستند که به صورت طولی در سوله نصب می شوند و قاب های اصلی را به طور متوالی به یک دیگر نصب می کنندو باعث انتقال نیرو می شود، این اجزا ساخته شده از قوطی و لوله می باشد

مهاربند: مهاربند یا باند بند ها اجزایی هستند که برای مهار کردن باد های شدید در سوله ها نصب می شوند و از حرکت ستون ها جلوگیری می کند، این اجزا به صورت ضرب دری و یا اریب هم در راستای طولی و هم در راستای عرضی روی سازه نصب می شوند.

لایه: لایه هم یکی دیگر از تجهیزات سوله سازی است که این اجزا به دو صورت سقفی و دیواری می باشند و از مقاطع محوری می باشند.

جرثقیل: جرثقیل ها در دو نوع در سوله ها مورد استفاده قرار می گیرند، جرثقیل های سقفی و جرثقیل های های ریلی که در سوله ها بیشتر از جرثقیل های سقفی استفاده می شود زیرا کاربردی تر است و این جرثقیل ها برای جابجایی اجزا و مصالح در داخل سوله به کار می رود.

قاب اصلی در تجهیزات سوله سوله

قاب اصلی در تجهیزات سوله سوله

برای اینکه بدانید سوله چیست؟ و با اجزای سوله بیشتر آشنا شوید وارد لینک هایی که قرار داده ایم شوید.

قیمت تجهیزات سوله :

قیمت سوله در مقاله تجهیزات سوله سازی مهمترین نکاتی است که باید خیلی به آن دقت کرد. وزن سوله خیلی روی قیمت سوله تاثیر گذار است به این صورت که هرچه وزن سوله بیشتر باشد قیمت سوله هم بالاتر می رود. در سوله های تیر ورقی برای مقاومت ییشتر سازه از متریال مصرفی زیادی استفاده می شد که این امری غلط است و به همین خاطر به این نوع سوله، سوله سنگین هم می گویند و قیمت آن هم نسبت به سوله های خرپایی زیاد تر می باشد. سازه ها برای هرنوع کاربری ( صنعتی و غیر صنعتی) کاربرد دارند و در ابعاد و اندازه هایی متفاوتی ساخته می شوند که امروزه با به کار گیری تکنیک های پیشرفته می توان سوله ای ساخت که از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردار باشد و هزینه ای مقرون به صرفه داشته باشد که درباره آن توضیح خواهیم داد.

لازم است تا در مقاله تجهیزات سوله سازی درباره بهترین روش سوله هم صحبت شود تا شما عزیزان با اطلاعات کامل تری برای خرید سوله اقدام کنید:
پیشنهاد سوله کو برای ساخت سوله سوله های خرپایی یا همان سوله مدرن می باشند که امروزه بسیاری از کارفرماها سراغ این نوع سوله می روند آن هم به دلیل ویژگی های منحصر به فردی است که این سوله دارد و یکی از اساسی ترین این ویژگی ها طوا ابعاد دهانه است که در ساخت سوله امری بسیار مهم می باشد زیرا هرچه دهانه سوله بزرگ تر باشد کاربرد آن بیشتر می شود و سوله های خرپایی تنها سوله هایی هستند که در دهانه های بزرگ تر هزینه مقرون به صرفه تی دارند و می توانند طول دهانه تا ۱۰۰ متر را بدون ستون میانی تحمل کنند و از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست