ساخت سوله در مازندران

ساخت سوله در مازندران بسته به شرایط و استاندار هایی است که با توجه به شرایط منطقه ای و شرایط زمین باید رعایت شود و در ادامه به طور کامل برای شما در این باره و بهترین نوع سوله سازی با قیمت مقرون به صرفه توضیح خواهیم داد همراه ما باشید.

ساخت سوله در مناطق مرطوب به دلیل بارش زیاد باران و خاک نرمی که دارد بسیار متفاوت با سایر مناطق دیگر می باشد و طراحی که برای سازه در این منطقه صورت میگیرد باید بسیار با دقت باشد و نکات زیادی در آن رعایت شود تا نتیجه ای مطلوب داشته باشد ، بارش زیاد باران باعث خوردگی و پوسیدگی فولاد می شود و نرم بودن خاک در صورتی که فونداسیون پروژه قوی نباشد باعث نشست سوله می شود. به همین دلیل در ساخت سوله در مازندران باید دقت زیادی در محاسبات سازه و فونداسیون گردد.

سوله

ساخت سوله در مازندران

در ادامه شهرستان های استان مازندران را برای شما نام می بریم:
ــ نور
ــ نوشهر
ــ میان دو رود
ــ محمود آباد
ــقایم شهر
ــ فریدون کنار
ــ عباس آباد
ــ تنکابن
ــ سیمرغ
ــ ساری
ــ رامسر
ــ کلاردشت
ــ چالوس
ــ جویبار
ــ بهشهر
ــ بابلسر
ــ آمل

آب و هوای استان مازندران

از سری تفاوت هایی که در ساخت سوله در مازندران بسیار مشهود است میزان بارش فراوان باران در این شهر می باشد، بارش زیاد باران و رطوبتی که بر اثر باران به وجود می آید باعث پوسیدگی و خوردگی فولاد مصرفی می شود و این خوردگی ها باعث از بین رفتن فولاد و در نتیجه باعث تخریب سوله می شود. استاندار هایی که برای ساخت سوله در ساری عنوان کردن استفاده فولاد با ضخامت بیشتر است تا مقاومت سوله بیشتر شود، در شهرهایی که مثل مازندران رطوبت بالاست برای مقاومت بیشتر سازه از رنگ های اپوکسی استفاده می شود، رنگ های اپوکسی به دلیل ساختاری که دارند از فولاد در برابر رطوبت محافظت می کنند این رنگ از ترکیب شیمیایی رزین اپوکساید با هاردنرهای پلی آمید یا پلی آمین درست شده است و مقاومت خوبی در برابر رطوبت از خود نشان داده است.
باید بدانید که بارش برف هم روی ساخت سوله تاثیر دارد و برای ساخت سوله باید میزان بارش برف آن منطقه تا حداقل ۳۰ سال گذشته بررسی شود تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

همه این نکاتی که گفته شد و توضیحات کامل تری از آن در مقاله ساخت سوله برای شما عزیزان بازگو شده است حتما آن را مطالعه کنید. 

سوله سازی در مازندران

سوله سازی در مازندران با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد و همچنین امکانات فوق العاده و دسترسی آن باعث شده که پتانسیل بالایی برای ساخت سوله در این منطقه ایجاد شود. خوب است بدانید که مازندران وسعتی حدود ۵/۱ درصد از خاک ایران را به خود اختصاص داده است و این فضای بزرگ برای ساخت سوله و انجام فعالیت های مختلف بسیار عالی می باشد.

 

بهترین روش ساخت سوله در مازندران

بهترین روش ساخت سوله در مازندران بسته  کاربری آن می باشد و پیشنهاد سوله کو برای شما سوله خرپایی است. کلا سوله به سه روش ساخته می شود که از آن ها نام می بریم:
ــ سوله خرپایی که به آن سوله سبک نیز می گویند.
ــ سوله تیر ورقی که با توجه به ساختار آن به آن سوله سنگین هم می گویند.
ــ سوله یو بی ام

سوله های سبک به دلیل طراحی درست و مهندسی شده ای که دارند هم وزن سبک تری نسبت به سایر سوله ها دارند و هم هزینه ی مقرون به صرفه تری دارند. وزن سبک این سوله ها دلیل بر مقاومت و استحکام کم آن ها ندارد بلکه مهندسی پیشرفته روی طراحی این سوله از استفاده بیش از حد فولاد جلوگیری کرده است و همین ساختار باعث شده امروزه بسیاری از کارفرماها برای ساخت سوله از نوع خرپایی استفاده کنند.

ساخت سوله در مناطق مختلفی صورت می گیرد در مقاله سوله سازی در کاشان می توانید نکات مربوط به ساخت را در آن منطقه مصالعه کنید.

""کاربری سوله سبک - ساخت سوله پر مازندران

“کاربری سوله سبک در مقاله انواع سوله درباره هر یک از این سوله ها و مزایا و معایب آن ها و سوله های سنتی و مدرن  توضیح داده ایم برای مطالعه وارد لینک شوید.

ویژگی های سوله خرپای برای ساخت سوله در مازندران شامل موارد زیر می باشد:

  1. سازه های خرپایی از نظر شکل هندسی و ظاهر متفاوت می باشند
  2. مقاومت بالایی در برابر حوادث طبیعی مثل بارش باران، برف، طوفان های شدید، و زلزله از خود نشان می دهند.
  3. تنها سوله است که محدودیتی برای طول ابعاد دهانه ندارد و ابعادی حدود ۱۰۰ را بدو ستون مینی تحکل می کند و خوب است بدانید که هرچه ابعاد دهانه بزرگ تر باشد ارزش آن سوله بیشتر است.
  4. از نظر قیمت نسبت به ساختی که دارد بسیار مقرون به صرفه می باشد .
  5. دلیل وزن سبک این نوع سوله استفاده از مقطع پروفیل به جای فولاد است از کیفیت بالایی برخوردار است.
  6. امکان استفاده از جرثقیل در سوله های خرپایی وجود دارد
  7. نوع ساخت این سوله به گونه ای است که امکان جا به جایی را به شما می دهد زیرا اسکلت این سازه با استفاده از پیچ و مهره به یک دیگر متصل می شوند.

قیمت سوله در ساری

قیمت سوله در ساری، مازندران، و شهر هایی که در اطراف این دو شهر واقع شده اند یا منطقه هایی که مرطوب هستند نسبت به دیگر منطقه ها گرانتر است و آن هم به دلیل بارش در این مناطق می باشد که در بالا توضیح دادیم، زمانی که بارش بیشتر می شود فولاد مصرفی ضخیم تر و فونداسیون قوی تر می شود  این ها قیمت ساخت سوله در مازندران، ساری و سایر مناطق مرطوب را برای ساخت دوچندان می کند.
اگر می خواهید درباره قیمت سوله بیشتر بدانید وارد لینکی که برای شما گذاشته شده شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست