ساخت سوله در هرمزگان

در ساخت سوله در هرمزگان قرار است درباره ساخت سوله در این منطقه توضیح دهیم، می دانیم که ساخت سوله در هر منطقه ای با شرایط آب و هوایی متفاوت استاندار های مختص به خودش را دارد که با رعایت کردن این نکات و استاندار ها قطعا سوله ای خواهیم داشت که از دوام و استحکام بالایی برخوردار است پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

باید بدانیم که برای ساخت سوله در یک منطقه مهم ترین چیزی که در شروع کار باید به آن بپردازیم بررسی شرایط آب و هوایی آن منطقه می باشد، در بعضی از مناطق  بارش باران برف زیاد می باشد و یا کوهستانی است  و در بعضی از مناطق اینطور نیست باراش باران  و برف کمتر است، بعضی از مناطق هم مثل هرمزگان به دلیل اینکه نزدیک دریا هستند آب و هوای مرطوب و شرجی دارد، ساخت سوله در هریک از این مناطق متفاوت می باشد.

سازمان نظام مهندسی استاندارد های لازم را برای ساخت سوله وضع می کند و این سازمان عنوان کرده است ک در هر منطقه سازه تا چه حد باید استقامت داشته باشد. اگر بخواهیم مثال بزنیم: برای ساخت سوله در مازندران به دلیل اینکه در این شهر بارش باران زیاد است و هوای مرطوبی دارد باید از فولاد با ضخامت زیادی استفاده شود زیرا رطوبت باعث خوردگی آهن و فولاد می شود یا اینکه میزان بارش برف آن منطقه را باید تا حدود ۳۰ سال قبل مورد بررسی قرار داد تا نسبت به آن بار، مقاومت سقف را اندازه گرفت و ساخت. مثلا بار برف در دماوند در سال های اخیر ۲ متر بوده این شهر نسبت به مناطق دیگر بارش برف بیشتری دارد پس مقاومت سقف آن باید نسبت به جاها دیگر بیشتر باشد تا جایی که تحمل وزن ۲متر برف را داشته باشد. ساخت سوله در هرمزگان هم به همین منوال می باشد این شهر به دلیل اینکه آب  هوای مرطوبی دارد باید از فولاد مصرفی با ضخامت بیشتری استفاده کرد حدود ۴ میلیمتر در صورتی که در استان های دیگر از فولاد با ضخامت ۲/۵ میلیمتر هم می توان  استفاده کرد.

کاربری سوله سبک - ساخت سوله در هرمزگان

کاربری سوله سبک

فولاد و آهن بعد از مدتی مقاومت خود را در برابر رطوبت از دست می دهند و دچار خوردگی و زنگ زدگی می شوند به همین دلیل در شهرهایی مثل( ساخت سوله در مازندران، ساخت سوله در کاشان، انزلی، رشت و…..) از آن با ضخامت زیادی استفاده می کنند و روی این فولاد مصرفی با رنگ های اپوکسی که نوعی ماده تشکیل شده از رزین می باشد که مقاومت فولاد را در برابر رطوبت زیاد می کند و سه لایه از این رنگ را روی فولاد می زنند.

در مقاله ساخت سوله در هرمزگان حائزه اهمیت است بدانید که  بسیاری از کارفرماها برای تهیه سوله سراغ سوله های دست دوم می روند، این نوع سوله ها یا از مواد بی کیفیت و ضایعات تشکیل شده اند یا ضایعات از پیش ساخته شده ای هستند که مقاومت خود را از دست داده اند این سوله ها جدای از اینکه از مقاومت و استحکام کمی برخوردارند نمی شود در مناطق مختلف از آن ها استفاده کرد زیرا این سوله ها با توجه به منطقه ای که در آن استقرار داشتن ساخته شده اند و فرضا اگر در تهران بودن با توجه به شرایط هوایی آن جا ساخته و نصب شده اند و دیگر نمی توان از آن ها در بندرعباس یا دماوند استفاده کرد آن هم به دلیل مواردی است که در بالا توضیح دادیم. پیشنهاد ما این است که اصلا سراغ این نوع سوله ها نروید و برای اطلاع بیشتر وارد لینکی قرار داده ایم شوید.

در سایت سوله کو درباره انواع سوله ها نحوه اجرای آن ها و پوشش های سقفی مختلف برای شما عزیزان مقاله هایی نوشته شده است برای مطالعه آن ها وارد  لینکی که برای شما قرار گذاشته شده شوید.ما پاسخ گوی کامنت های شما هستیم.

 سوله در بندرعباس

ساخت سوله در بندرعباس هم مانند ساخت سوله در هرمزگان می مانند یعنی استاندارد هایی برای هرمزگان در نظر گرفته شده برای بندرعباس هم صدق می کنند زیرا این شهر هم از رطوبت زیادی برخوردار است.

انواع سوله

سوله ها دارای انواع مختلفی هستند که از آن ها نام می بریم
سوله های خرپایی، سوله های تیرورقی، سوله های یو بی ام، و در آخر سوله های دست دوم که همان سوله های تیر ورقی هستن و طراحی جداگانه ای ندارند.
برای داشتن اطلاعات کافی درباره هر یک از آن ها روی لینک های قرار داده شده کلیک کنید.

قیمت ساخت سوله در هرمزگان

قیمت ساخته سوله در هرمزگان بستگی به نوع سوله و کاربری آن دارد، همانطور که در قسمت بالا درباره آن توضیح دادیم در هرمزگان به دلیل رطوبتی که دارد باید از فولاد با ضخامت زیاد استفاده کرد و هرچه فولاد مصرفی بیشتر باشد قیمت سازه هم بالا تر می رود. قیمت ساخت سوله در هرمزگان با طول دهانه رابطه ی مستقیمی دارد هرچه طول دهانه بزرگ تر باشد هزینه هم بیشتر می شود. سوله های خرپایی تنها سوله هایی هستند که هزینه آن ها در دهانه های بزرگ مقرون به صرفه است و آن هم به دلیل طراحی پیچیده و مهندسی شده ای است که روی این سازه صورت گرفته و امروزه به دلیل این ویژگی منحصر به فردی که دارد مورد توجه عموم قرار گرفته است خوب است بدانید که برای سوله های خرپایی بجای فولاد، متریال مصرفی از مقطع پروفیل استفاده شده است و این امر باعث شده وزن سوله سبک تر شود به همین دلیل به این سوله ها سوله سبک یا سوله مدرن نیز گفته می شود، سبک بودن سوله دلیل بر مقاومت کم آن ندارد . در ساخت سوله های تیر ورق از فولاد و متریال مصرفی زیادی بای مقاومت بالای این سوله استفاده شده است در حالی که این امری غلط می باشد و علاوه بر اینکه قیمت سوله زیاد می شود وزن آن هم بالا میرود و زمانی که وزن سوله بالا باشد امکان ساخت آن برای سوله با دهانه های بزرگ وجود ندارد و اگر هم داشته باشد حتما باید از ستون های میانی در دهانه آن ها استفاده کرد تا سوله تخریب نشود. پیشنهاد ما برای ساخت سوله در هرمزگان استفاده از سوله های سبک یا همان خرپایی می باشد.

 سوله خرپایی - ساخت سوله در مازندران

سوله خرپایی

بهترین روش ساخت سوله در هرمزگان

بهترین روش ساخت سوله در هرمزگان با توجه به شرایط آب و هوایی این منطقه، سوله خرپایی می باشد زیرا هم از نظر قیمت و هم از نظر استقامت بهترین مورد است، این سوله ها قابلیت جا به جا شدن هم دارد، بیشتر اجزای سوله سبک در کارگاه ها و کارخانه ها درست می شود و عملا فقط نصب سازه در محل مورد نظر صورت می گیرد. اجزای این سوله را با پیچ و مهره به یک دیگر مونتاژ می کنند و در زمان جا به جایی به راحتی دمونتاژ می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست