Blog

ساخت سوله در کرج

ساخت سوله در کرج بر اساس شرایط و استاندارد هایی می باشد که در این مقاله هدف، آشنایی با این استاندارد ها می باشد
با توجه به پیشرفتی که امروزه در زمینه ی ساخت و ساز شکل گرفته است سوله های جدید جایگزین ساختمان های پر هزینه شده اند و در بسیاری از کاربری ها و شهر های مختلف ایران از آن ها استفاده می شود، ساخت سوله در کرج هم امروزه بسیار رونق پیدا کرده و سوله های زیادی برای کارخانه ها و کارگاه ها در این منطقه ساخته می شود ولی برای ساخت سوله در هر منطقه ابتدا نیاز است تا اطلاعات کافی در آن زمینه را داشته باشیم و در ادامه درباره آن توضیح خواهیم داد.

موقعیت مکانی کرج روی نقشه

موقعیت مکانی کرج روی نقشه

سوله و ساخت آن 

سوله ها سازه هایی هستند که امروزه طی محاسبات بسیار دقیق ساخته می شوند و از مقاومت زیادی برخوردار هستند  و بسیار مورد استقبال کارفرما ها قرار گرفته است. ساخته سوله در کرج و در شهر های مختلف بسته به نوع کاربری و شرایط آب و هوایی آن منطقه ساخته می شود. یکی از نکاتی که باید قبل از اقدام برای ساخت با به آن توجه کرد منطقه ای است که سازه در آن نصب می شود، در بعضی از مناطق بارش باران زیاد است آن منطقه مرطوب است، ‌بعضی از مناطق کوهستانی است و میزان بارش برف در آن منطقه زیاد است، با توجه به شرایطی که این مناطق دارند سوله ای باید ساخته شود که در برابر این عوامل مقاوم باشد و استحکام بالایی داشته باشد. سوله ها انواع مختلفی دارند و در این قسمت قرار است بدانید که چه سوله برای ساخت سوله در کرج مناسب تر است . امروزه این سازه های نوین جای ساختمان های بزرگ با هزینه های سرسام آور را گرفت است، این ساختمان ها علاوه بر هزینه ی زیادی که داشتن نیاز کارفرما را هم بر طرف نمی کردنند و در این جا بود که مهندسین برای ساخت سوله با امکاناتی که مورد نیاز است اقدام کردنند.

اگر تا کنون در سایت سوله کو درباره سوله های دست دوم مقاله ای نخوانده اید حتما الان وارد لینک شوید و از اطلاعاتی که در اختیار شما قرار داده ایم استفاده کنید.

کاربری سوله خرپایی - ساخت سوله در کرج

کاربری سوله خرپایی

انواع سوله در کرج 

در انواع سوله در کرج، سوله ها در نوع های مختلفی با طراحی های متفاوت ساخته می شوندکه با داشتن اصلاعات درباره آن می توانید سوله ای بسازید که طبق خواسته شما باشد و از مقاومت و مقاومت و استحکام بالایی برخوردار باشد در ادامه از آن ها نام می بریم:

سوله خرپایی: سوله های خرپایی سوله هایی هستند که از طراحی بسیار پیچیده ای برخوردار اند و با استفاده از نرم افزار های محاسباتی بسیار پیشرفته محاسبه شده اند، این سوله ها نسبت به سوله های دیگر وزن کمتری دارند . آن هم به دلیل این است که در متریال مصرفی آن بجای فولاد از پروفیل استفاده شده است و اصطلاحا به آن سوله سبک هم میگویند، سبک بودن سوله دلیل بر مقاوت کم آن ندارد، مهندسان سعی کرده اند ّ از هزینه های اضافی در ساخت این سوله جلوگیری کنند و بجای فولاد که هم وزن سنگینی دارد و هم قیمت زیادی دارد از پروفیل استفاده کرده اند که همان کار فولاد را می کند. سوله های خرپایی تنها سوله هایی هستند که در دهانه های بزرگ ساخته می شوند و پیشنهاد ما برای ساخت سوله در کرج همین سوله های خرپایی می باشد آن هم به دلیل مزیت های زیادی است که این سوله ها دارند.
برای آن که درباره مراحل ساخت سوله و ویژگی های منحصر به فرد آن مطالبی بدانید وارد لینک شوید و آن را مطالعه کنید.

سوله تیرورقی: سوله های تیر ورق سوله های هستند که از زمان قدیم وجود داشتند و آن را به اسم سوله سنگین هم می شناسند آن هم به دلیل استفاده زیاد از فولاد و آهن آلات برای بالا بردن مقاومت سازه که روشی بسیار غلط می باشد زیرا علاوه بر اینکه هزینه ی سازه را بالا می برد باعث می شود که این سوله دهانه با طول زیاد را تحمل نکند و از ستون میانی استفاده شود، وزن زیاد این سوله ها باعث شده که هزینه ساخت آن زیاد باشد و برای کاربری ها خیلی مقرون به صرفه نیست.
اگر هنوز براتون سؤاله که چرا قیمت سوله سنگین از سوله سبک بیشتر است حتما مقاله ای که در این باره نوشته شده را مطالعه کنید.

سوله یو بی ام: سوله های یو بی ام هم به دلیل اینکه طول ابعاد دهانه آن محدود می باشد در بعضی از کاربری ها از آن استفاده می شود. این سوله ها با استفاده از ورق هایی درست می شوند که این ورق ها را به محل نصب سازه منتقل می کنند و با استفاده از دستگاه هایی به آن ها قوس می دهند و ورق ها به یک دیگر دوخته می شوند. این توضیحات مراحل ساخت سوله یو بی ام است که مدت زمان زیادی را می خواهد. این سوله ها به دلیل قوش زیادی که دارند خیلی مورد استفاده قرار نمی گیرد و از بیشتر فضای این سوله نمی توان استفاده کرد.

سوله دست دوم: سوله های دست دوم همان سوله های تیر ورقی هستند که بعضی از این سوله ها از کیفیت بسیار پایینی برخوردار هستند آن هم به دلیل استفاده از ضایعات به جای متریال مصرفی با کیفیت می باشد و بعضی از آن ها هم سوله های از پیش ساخته شده ای هستند که طی مدتی که از آن ها استفاده شده مقاومت خود را از دست داده اند. کلا پیشنهاد میشه که اصلا سراغ سوله های دست دوم برای ساخت سوله در کرج نروید زیرا این سول ها بعد از مدتی تخریب می شوند و خسارت وحشت ناکی به بار می آورد.

سوله سبک قوسی

سوله سبک قوسی

بهترین روش ساخت سوله در کرج

بهترین روش سوله سازی در کرج سوله های خرپایی می باشند. این سوله ها متناسب با هر نوع کاربری طراحی و ساخته شده اند و در ساخت آن هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و شما با هر شکل و هر ابعادی می توانید این سوله ها را برای کارخانه خود درخواست کنید. بیشتر اجزای سوله سبک در کارخانه ها و کارگاه های مربوطه ساخته می شوند و فقط مرحله نصب سازه در محل پروژه صورت می گیرد و این اجزا را با استفاده از پیچ و مهره به یک دیگر مونتاژ می کنند و به همین دلیل این سازه ها قابلیت جابجایی دارند زیرا اجزا ب راحتی از یک دیگر جدا  می شوند و اگر کارفرما قصد گسترش کارش را داشته باشد می تواند به راحتی سوله را بزرگ کند پس بهترین روش ساخت سوله در کرج همین سوله های خرپایی می باشند که شرکت ما بالا ترین کیفیت این سوله ها را برای شما می سازد و سوله های خرپایی تا کنون در بسیاری از شهر ها ساخته شده . برای اینکه با اجزای تشکیل دهنده سوله آشنا شوید و اصلا بدانید که سوله چیست؟ وارد لینک هایی که برای شما قرار داده ایم شوید.

ویژگی های سوله خرپایی

در مقاله سوله سازی در کرج لازم است تا درباره ویژگی هایی که سوله خرپایی دارد اطلاع داشته باشید که در ادامه برای شما گفته ایم:

  • سوله های خرپایی ببر خلاف سوله های دیگر محدودیتی در طول ابعاد دهانه ندارد و تنها سوله هایی هستند که در دهانه های بالا تا حدود ۱۷۰ سانتی متر را بدون ستون میانی تحمل می کنند در صورتی که سوله های دیگر این توانایی را ندارند و حتما باید در هانه آن ها از ستون میانی  استفاده کرد آن هم به دلیل وزن سنگین آن ها است.
  • بیشتر اجزای تشکیل دهنده ی سوله سبک را در کارخانه ها و کارگاه های مربوطه می سازند و عملا ۹۰ ٪ کار در همان کارخانه ها انجام می شود و فقط نصب سازه است که در محل پروژه انجام می شود، این اجزا به وسیله ی پیچ و مهره به یک دیگر مونتاژ می شوند و خیلی راحت می توان آن ها را دمونتاژ کرد و این ویژگی منحصر به فرد سوله های خرپایی است که می توان آن ها را به راحتی جا به جا کرد و حتبی گسترش داد.
  • از ویژگی دیگر سوله خرپایی این است که این سوله ها در متراژ هتی بالا نسبت به دیگر سوله ها مقرون به صرفه تر می باشند.
  • در سوله های خرپایی هر نوع جرثقیل قابل نصب می باشند.
  • سوله سبک در برابر بار و فشار هایی که وارد می شود از خو مقاومت خوبی را نشان می دهد.
  • برای بسیاری از کاربری ها مورد استفاده قرار می گیرد چه کاربری های صنعتی و چه کاربری های غیر صنعتی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست