Blog

قیمت ساخت سوله : در توصیف دقیق سوله می توان گفت وقتی که نیاز فضای وسیع و سرپوشیده باشد می توان از این سازه های فلزی استفاده نمود که هم ارزان تر و هم مستحکم تر از سایر سازه های فلزی است .

ابعاد سوله :

منظور از ابعاد سوله طول , عرض و ارتفاع آن است که ابعاد هر کدام از آن ها می تواند بنا به نیاز مشتری تعیین می شود ارتفاع استاندارد و معمول سوله ها حدود 3 الی 12 متر است و عرض دهانه هم حدود 12 الی 45 متر است .

محاسبه قیمت ساخت سوله :

محاسبات هزینه های تمام شده ی سوله معمولا به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد برخی از این فاکتورها :

  1. محل احداث سوله :

محاسبات شیب و جهت زمین منطقه نصب سوله و اینکه زمین چه ویژگی ها و خصوصیاتی دارد که در میزان مقاومت سازه ای که قرار است ساخته شود تاثیر بسزایی دارد .

  1. میزان دانش مجموعه :

تمامی افراد به کار گرفته شده در ساخت سازه باید مهارت کافی در این زمینه را داشته باشند تنها افرادی می توانند یک سازه بی نقص طراحی و تولید کنند که تجربه کافی در این زمینه را داشته باشند موفقیت مجموعه در گرو سطح دانش کادر فنی است .

  1. ابعاد سوله :

ابعاد سوله شامل طول و ارتفاع سوله است که هر کدام بنا به کاربری سوله تعیین می شوند و نقش مهمی هم در میزان هزینه های صرف شده در سوله خواهد داشت .

  1. دهانه سوله :

این پارامتر در قیمت تمام شده ی سوله بسیار حائز اهمیت است مثلا در سوله های تیرورقی با افزایش دهانه هزینه ها هم افزایش می یابد اما در سوله های خرپایی برعکس با افزایش دهانه قیمت و هزینه های ساخت کاهش می یابد .

  1. بارها و فشارهای تحمیلی به سوله :

هرچه میزان بارهای تحمیلی به سازه بیش تر باشد استحکام سازه نیز باید بیش تر باشد و چون مقاوم سازی سوله هزینه بر است قیمت تمام شده نیز بیش تر می شود .

  1. متریال مصرفی :

اینکه چه نوع متریالی  و با چه کیفیتی در ساخت سوله استفاده می شود در هزینه های صرف شده تاثیرگذار است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست