Blog

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. سوله
  4. chevron_right
  5. پوشش سقف UPVC

پوشش سقف UPVC

در این مقاله هدف اصلی این است که شما را با پوشش سقف upvc که امروزه از کاربردی ترین نوع پوشش سقف به حساب می آید، و از نظر قیمت مقرون به صرفه است آشنا کنیم. با خواندن این مقاله اطلاعات خوبی درباره مزیت ها و معایب این نوع پوشش کسب خواهید کرد پس با ما همراه باشید.

اول از همه در مقاله پوشش سقف upvc قصد بر این است تفاوت پوشش pvc و upvc را برای شما بگوییم.
جنس pvc ( پلی وینل کلراید است) پلی وینل کلراید نوعی پلاستیک است که از مقاومت بالایی برخوردار می باشد و به علت خاصیت پلاستیکی که دارد انعطاف پذیر و ورقی سبک وزنی است.
جنس پوشش سقف upvc از( پلی وینل کلرید غیر پلاستیکی است) که اگر بخواهیم بهتر بگوییم upvc همان pvc می باشد ولی از نوع غیر پلاستیکی.  دلیل استفاده از پوشش سقف upvc قطعا مزیت هایی است که نسبت به سایر پوشش ها دارد، این نوع پوشش از مقاومت بالایی در برابر نور خورشید برخوردار است. علت اینکه می گوییم مقرون به صرفه است این می باشد که در آن دیگر نیازی نیست که از پوشش های دیگری برای سقف داخلی مثل پشم شیشه و….. استفاده کرد  زیرا این پوشش خود به تنهایی عایق خوبی برای سرما و گرما می باشد.

برای اطلاع بیشتر از سوله و یا پوشش سقف upvc به سایت اصلی سوله کو مراجعه کنید.

ورق upcv - پوشش سقف upvc

ورق upcv

قیمت پوشش سقف upvc سوله

در این قسمت از مقاله با توجه به جدول قیمت پوشش سقف upvc سوله را عنوان کردیم

مشخصات ورق رنگ ضخامت(mm)واحدقیمت هر متر
صاف- دولایه سفید1.5متر مربع 126.000
صاف- دولایه سفید2متر مربع 157.000
صاف- دولایه سفید2.2متر مربع 170.000
صاف- دولایه سفید2.5متر مربع 188.000
صاف- دولایه قهوه ای یا نارنجی1.5متر مربع 132.000
صاف- دولایه قهوه ای یا نارنجی2متر مربع 163.000
صاف- دولایه قهوه ای یا نارنجی2.2متر مربع 176.000
صاف- دولایه قهوه ای یا نارنجی2.5متر مربع 191.000
صاف- دولایه آبی ، سبز ، زرد ، طوسی1.5متر مربع 129.000
صاف- دولایه آبی ، سبز ، زرد ، طوسی2متر مربع 160.000
صاف- دولایه آبی ، سبز ، زرد ، طوسی2.2متر مربع 173.000
صاف- دولایه آبی ، سبز ، زرد ، طوسی2.5متر مربع 191.000
صاف- تک لایهمات1.5متر مربع 126.000
صاف- تک لایهمات2متر مربع 137.000

در اینجا به چند نمونه از مزیت هایی که پوشش سقف upvc از آن برخوردار است اشاره می کنیم.

  • تحمل وزن بالا: ورق های upcv از مقاومت بالایی برخوردار هستند و این امر باعث شده باری بالغ بر ۵۰۰ کیلو گرم را تحمل کنند.
  • میزان مقاومت بالا در مقابله با گرما و سرما: همانطور که در متن بالا هم توضیح دادم این پوشش عایق بسیار خوبی در برابر سرما و گرما می باشد و می توانند درجه حرارت تا ۷۰ درجه را بدون ذره ای تغییر شکل تحمل کنند. (جل الخالق)
  • مقاوم در برابر آتش: جنس ورق های upvc به گونه ای است که در زمان آتش سوزی خیلی دیر آتش می گیرند و به سختی سوخته می شوند و به هیچ وجه باعث نشر آتش نمی شوند و جالب است بدانید که خود باعث خاموش شدن آتش نیز می شوند.
  • دوستدار محیط زیست: مواد و متریال مصرفی یوشش سقف upvc به نوعی است که قابل بازیافت می باشد و از آن جایی که عایق بسیار خوبی در برابر سرما و گرما است و این امر باعث شده که از مصرف بیش از حد انرژی جلوگیری شود. در مواد مصرفی این پوشش از ترکیبات خطرناک شیمیایی استفاده نشده و همین هم باعث شده تا باعث آلودگی در محیط زیست نشود.
  • هزینه پایین زیر سازی:  پوشش سقفی upvc از مقاومت بالایی برخوردار است به همین جهت می توان پرلین بیشتری در آن به کار برد و این امر هزینه ی زیر سازی را بسیار کاهش میدهد
  • رنگ بندی و دوام: یکی از ویژگی های پوشش سقف upvc تنوع رنگی است که این کار دارد، دارای ۱۵ رنگ اصلی و ۲۷۵ رنگ متفاوت دیگر می باشد.
  • قابلیت خودشستشویی:  در پوشش سقف upvc،اگر در عکس ها بیشتر توجه کنید می بینید که لایه رویی پوشش سقف یو پو وی سی به گونه ای است که کثیفی را به خود جذب نمی کنند و آن درصد کمی از گردو غبار هم که روی آن می نشیند به راحتی با آب باران شسته می شود، به نوعی خاصیت آب گریزی هم دارد و تحت هیچ عنوان آب را به خود جذب نمی کند.
  • پایداری رنگ در مدت طولانی: در پوشش سقفی upvc به علت ماده رزینی (که در آخر روی رنگ به عنوان پوشش حفاظتی در برابر نور خورشید، بارش باران میریزند ) باعث می شود مدت زمان دوام رنگ روی این ورقها زیاد شود چیزی حدود ۳۰ تا ۵۰ سال است. ورق های upvc در برابر خوردگی ها و واکنش های شیمیایی مقاومت خوبی نشان می دهند. این ورق ها در دو نوع مات و براق ساخته شده اند که روی ورق هایی که به شکل براق هستند لایه محافظتی وجود دارد که در برابر اشعه فرابنفش مقاومت خوبی از خود نشان می دهد به همین دلیل در فضاهای خرجی مورد استفاده قرار می گیرند و از ورق های مات که این لایه ی محافظتی را ندارد پر فضاهای داخلی استفاده می شود.
  • به آسانی نصب می شوند: ورق های upvc به آسانی با دستگاهای کوچیکی مثل اتو دریل به یک دیگر وصل می شوند و همه ی این پیچ و مهره ها به وسیله ی  پلی اتیلن روی آن ها پوشیده می شود تا از زنگ زدگی آن جلوگیری شود.
  • هدایت رعدو برق: ورق های upvc هدایت کننده رعرو برق می باشند، یعنی هنگام بروز رعدو برق برای سازه اتفافی مثل ( تخریب یا پریدگی رنگ) نمی افتد.
  • عایق صدای باران: از مزیت دیگر پوشش سقف upvc می توان گفت که قابلیت جذب صدا را دارد و زمان بارش باران صدای برخورد قطعات باران را پخش می کند.

انواع پوشش سقف UPVC

در این قسمت با انواع پوشش سقف upvc قرار است آشنا شویم، این ورق ها در انواع مختلفی برای انواع سوله ها(سوله خرپایی، سوله تیر ورقی ، سوله دست دوم) ساخته شده اند که هر کدام از آن ها بسته به نوع کارایی که در زمینه های مختلف دارند بسیار پرکارد برد هستند.

ورق  طرح صاف
طرح ذوذنقه
ساندویچ پانل (هسته عایق XPS و هسته عایق EPS)
طرح شینگل (لانه زنبوری و سینوسی )

 

ورق طرح صاف 

ورق طرح صاف را اگر بخواهیم با دیگر ورق ها مقایسه کنیم نازک تر هستند و مقاومتشان هم کمتر است به همین دلیل حد فاصله بین پرلین چیزی حدود ۳۰ تا ۳۵ سانتی متر می باشد.

طرح ذوذنقه 

ورق های طرح ذوذنقه متشکل از دو لایه می باشند که جنس لایه اول پوشش سقف UPVC و لایه دوم از جنس آلیاژ پلیمری می باشد ،که به نوعی لایه ای است که براق می باشد و قابلیت خودشستشویی دارد و به نوعی لایه محافظت کننده از لایه اولیدر برابر نور مستقیم خورشید می باشد. طول هم پوشانی این نوع ورق ها بین ۲۵ تا ۴۵ سانتی متر می باشد که این امر به شیب ساختمان بستگی دارد.

ساندویچ پانل (هسته عایق XPS و هسته عایق EPS) 

جنس ساندویچ پانل ها ( که در پوشش سقف upvc به کار می رود )بسیار انعطاف پذیر و نرم می باشند و کاربرد آن ها بسیار زیاد است. این ورق ها از ترکیبUPVC با هسته ی پلی استایرن منبسط شده است که معمولا بعضی از شرکت ها برای مقرون به صرفه شدن بجای یو پی وی سی از ورق های آلومینیومی استفاده می کنن.  این ورق ها در سازه های پیش ساخته مثل کانکس ها، درمانگا ها و سرد خانه های صحرایی  به عنوان پوشش سقفی یا حتی پوشش دیواره ای هم استفاده می شود. ساندویچ پانل ها دارای عواید زیادی هستند که به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.
ساندویچ پانل ها بسیار سبک وزن می باشند و مناسب برای هر نوع کاربری هستند.
در برابر بارش باران مقاوم اند و عایق بسیار خوبی برای سرما و گرما هستند.
این ورق ها دارای مزایایی از قبیل عدم آسیب پذیری و پوسیدگی می باشد.
و……
از حمله این مزایا که در بالا بیشتر به آن ها اشاره شده است.

اگر بخواهیم ساندویچ پانل ها را با پلی اورتان مقایسه کنیم این محصول از صرفه اقتصادی بیشتری برخوردار می باشد و قیمت آن به علت جدید بودن پایین تر از دیگر محصولات است ولی لین را هم اضافه می کنم که قرارد نیست این قیمت ثابت بماند.

در مقایسه ساندویچ پانل ها و پلی اورتان ها باید گفت که:

در باره ساندویچ پنل و کاربرد آن که در قسمت بالا توضیح دادیم حال می خواهیم یک توضیح مختصر در باره پلی اورتان بدیم:
پلی اورتان ها ، از جنس مواد شیمیایی هستند که با هم تشکیل می شوند و ماده جدیدی به نام پلی اورتان را تشکیل می دهند. این پلی اورتان ها نوعی فوم با تراکم بالا است و دانسیته (یک نوع ماده ای است که به آن جرم مخصوص یا جرم حجمی می گویند) بالا، که در طرح های مختلفی با قالب های پیش ساخته درست شده است.
پانل های پلی اورتان با هسته EPS به دو دسته ی سقفی و دیواری تقسیم می شوند، هم پوشانی در نوع سقفی از یک طرف ۶ سانتی متر است و عرض مفیدی که دارد ۱۵۵ سانتی متر است
پنل ها به دو روش ساخته می شوند، یکی با فاق زبوته یکی بدون فاق زبونه ، این پنل ها از ۱۰۰ سانت ۹۶ سانت مفید دارد ک ۴ سانت اضافه روی یک دیگر می افتد.

تنوع در پوشش سقفی - پوشش سقفی upvc

تنوع در پوشش سقفی

ضخامت ساندویچ پنل ها در پوشش سقف upvc: 

ضخامت ساندویچ پنل ها از ۴ سانتی متر تا ۲۵ سانتی متر می باشد که به علت روی هم افتادن از ورود آب به کلی جلوگیری می کنند. ورق های سادویچ پنلی که شرکت ما عرضه می کند ۱\۵ میلی متر می باشد که از آن ها بیشتر برای فضاهای زیر شیروانی استفاده می شود همچنین دیده شده این پنل ها انرژی را تا حدود ۴۵٪ در خود ذخیره می کنند و این امری طبیعی است که هرچه که فضای سوله ای ساخته شده بیشتر باشد انرژی بیشتری را ذخیره می کند و همین پلیل باعث شده که در گاودداری ها و مرغداری ها به شدت مورد استفاده قرار بگیرد.

ضخامت پوشش سقفی - پوشش سقف UPVC

ضخامت پوشش سقفی

 

لوازم جانبی: 

لول: لول ها برای هدایت آب با شیب کم در کنار ساختمان ها نصب می شوند.
نبشی: مورد استفاده برای شیب های بالای ۶۵ درصد می باشد.
تیزه: حد فاصلی که بین دو طرف سقف شیدار وجود دارد با تیزه که از جنس خود سقف می باشد پر می کنند، زاویه ای این تیزه ها نسبت به شیب سقف بررسی می شوند و اکثرا کارخانه ها می توانند متناسب با نیازی که مشتری دارد شیب را تغییر دهند.
فالشینگ ها: فلاشینگ ها به عنوان نمای برای آب بندی روی ساختمان ها طعبیه می شوند.
قالپاق: جنس این قالپاق ها از پلی اتیلن می باشد و از نوع بی رنگ آن بیشتر استفاده می کنند زیرا به مرور زمان رنگ آن ها از بین می رود.
پیشانی: پیشانی ها در قسمت جلویی نمای خانه ها نصب می شوند که کاربرد آن پوشاندن لایه داخلی می باشد.
جنس پرلین در پوشش سقف upvc: زیر سازی در پرلین با اندازه های متفاوتی در ابعاد ۸۰/۴۰    ۶۰/۳۰    ۴۰/۴۰  می باشد و جنس آن ناودانی و قوطی است.
پیچ سر مته ای: نوعی پیچ که در سر آن واشر قرار گرفته شده است که فقط یک بار برای سوراخ کردن می شود از آن استفاده کرد و جالب است بدانید که برای ساندویچ پانل ها پیچ ۱۵ سانتی و برای ورق های پلی روف در اندازه ی ۰٫۷ سانتی استفاده می شود.

در این مقاله سعی ما بر این بوده که با انواع پوشش سقف و کاربرد آن در سوله سازی مطالبی برای شما جمع آوری کنیم برای اطلاعات بیشتر درباره سوله و سوله سازی به لینک داده شده مراجعه کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست